Η παρούσα έκδοση αποτελεί απάνθισμα μελετών και κειμένων που έχουν δημοσιευτεί την τελευταία εικοσαετία από τη συγγραφέα στο χώρο της επιστημολογίας και μεθοδολογίας της Συγκριτικής Παιδαγωγικής. Παρουσιάζονται επίσης οι κυριότεροι εκπρόσωποι/θεμελιωτές της επιστήμης αυτής με βασικά τους κείμενα / πηγές. Η εργασία αυτή αποτελείται από τέσσερα μέρη: το πρώτο περιλαμβάνει θεωρητικές επιστημολογικές και μεθοδολογικές προσεγγίσεις της Συγκριτικής Παιδαγωγικής διαχρονικά (πρώιμος ιστορικός συγκριτικός λόγος, γαλλόφωνη προσέγγιση και σύγχρονες θεωρήσεις γενικά). Το δεύτερο μέρος είναι αφιερωμένο στον επονομαζόμενο "πατέρα" της Συγκριτικής Παιδαγωγικής Marc Antoine Jullien. Το τρίτο μέρος αφορά τρεις βασικούς εκπροσώπους / θεμελιωτές της επιστήμης αυτής με αντίστοιχο σχολιασμό των κυριότερων αποσπασμάτων από το έργο τους. Τέλος, το τέταρτο μέρος αποτελεί το επίμετρο του παρόντος τόμου και αναφέρεται στη γενικότερη σύγχρονη θεώρηση της επιστήμης της Συγκριτικής Παιδαγωγικής και την συνοπτική παρουσίαση των κυριότερων Σχολών / εκπροσώπων της επίσης προτείνεται από τη συγγραφέα ένα "ουμανιστικό" πλαίσιο ανάπτυξης της σύγχρονης Συγκριτικής Παιδαγωγικής με τη διασύνδεση της έννοιας του "πολίτη" με τον "homo comparativus". Πολλές ευχαριστίες απευθύνονται στον εκδότη της παρούσας μελέτης κ. Παρίκο καθώς και στον κ. Μπαρτσώκα που ανέλαβαν να εκδώσουν τις εργασίες αυτές σε μια γενικότερη δύσκολη εκδοτική συγκυρία. Ελπίζουμε ότι η μελέτη αυτή θα αποτελέσει χρήσιμο εργαλείο και βασική προβληματική στο χώρο της επιστήμης της Συγκριτικής Παιδαγωγικής, χώρος ο οποίος ιδιαίτερα στις μέρες μας προσφέρεται ακόμη περισσότερο να συνδράμει στην ερμηνεία και την ανάδειξη "καλών πρακτικών" στην Ελλάδα, την Ευρώπη και τον κόσμο. (Από τον πρόλογο της έκδοσης)