Προ?κειται για μια επιλογη? κριτικω?ν κειμε?νων για τη λογοτεχνι?α, συνοδευο?μενη απο? την Εργογραφι?α του Α?ρη Μαραγκο?πουλου, συγγραφε?α στον οποι?ο χρωστα?με, σε επι?πεδο κριτικη?ς, ο?χι μο?νον τη βαθυ?τερη γνωριμι?α μας με το εμβληματικο? ε?ργο του μοντερνισμου?, τον Οδυσσε?α (Ulysses), αλλα? και ε?ναν κριτικο? λο?γο συμβατο? με την πολυεπι?πεδη συγγραφικη? του ιδιοπροσωπι?α. Οι εκτενει?ς αναγνω?σεις του αφορου?ν, συ?μφωνα με τους χαρακτηρισμου?ς του ι?διου, έλληνες "πρωτομοντερνιστε?ς" (Σολωμο?ς, Βιζυηνο?ς, Παπαδιαμα?ντης κ.α?.) και "μοντερνιστε?ς" συγγραφει?ς (Σεφε?ρης, Εμπειρι?κος, Αλεξα?νδρου, Τσι?ρκας κ.α?.), η? κινη?ματα ο?πως ο ευρωπαι?κο?ς ρομαντισμο?ς, η? συνθη?κες ο?πως το μεταμοντε?ρνο κ.λπ. Με?σα απο? αυτε?ς τις καταθε?σεις διαφαι?νεται το προσωπικο? του θεωρητικο? σχη?μα για την ερμηνει?α της νεοελληνικη?ς λογοτεχνι?ας, το οποι?ο αντλει? τη δυναμικη? του απο? τις επινοη?σεις, τις τεχνικε?ς και τις αναγνω?σεις του μοντερνισμου?.
Ο παρω?ν το?μος περιλαμβα?νει 40 κριτικα? κει?μενα τα οποι?α εκτει?νονται σε ε?να μεγα?λο φα?σμα –χρονικο? και θεματικο?– του κριτικου? του ε?ργου. Κριτη?ριο για την επιλογη? τους, πε?ρα απο? το αυτονο?ητο κριτη?ριο της πληρο?τητας, υπη?ρξε η συμβολη? τους στη σκιαγρα?φηση του πορτρε?του του συγγραφε?α ως κριτικου?. Η Εργογραφι?α του συγγραφε?α, που κλείνει τον τόμο, έχει συνταχθεί χρονολογικα?, ε?τσι ω?στε να αναδεικνυ?εται η συμπο?ρευση λογοτεχνι?ας και κριτικη?ς.