Η ανάλυση που ακολουθεί επιχειρεί να αποτιμήσει τη διαδρομή, το περιεχόμενο, τους περιορισμούς και τις προοπτικές των διεθνών σχέσεων ως αντικειμένου επιστημονικής μελέτης. Αυτό αφορά πολλούς, μεταξύ άλλων, τα πανεπιστημιακά τμήματα διεθνών σχέσεων, τους φοιτητές που φοιτούν σε αυτά και τους γονείς τους, το κοινωνικοπολιτικό σύστημα ευρύτερα που λογικά διψά για επιστημονικά θεμελιωμένες εκτιμήσεις για την εξωτερική πολιτική, τους θεσμούς του κράτους, ιδιαίτερα το υπουργείο Εξωτερικών και τις Ένοπλες Δυνάμεις, καθώς και τον μεμονωμένο πολίτη που ενδεχομένως αισθάνεται πως άγεται και φέρεται από προπαγάνδα συχνά έξωθεν υποκινούμενη. [...] (Από την έκδοση)