Η παγιωμένη αντίληψη ότι η εκπαίδευση των ατόμων, και συγκεκριμένα των ατόμων με αναπηρία, σταματά στην εκμάθηση συγκεκριμένων δεξιοτήτων μέχρι μια ορισμένη ηλικία, δε συνάδει με τη φιλοσοφία μας. Άποψή μας είναι ότι η εκπαίδευση δεν περιορίζεται στις τρεις βαθμίδες εκπαίδευσης, αλλά αποτελεί μια δια βίου διαδικασία. Πηγή έμπνευσής μας αποτελούν όλοι οι μαθητές μας, ανεξάρτητα από το είδος των δυσκολιών που εμφανίζουν. Αυτή η ποικιλομορφία στη σύνθεση των τάξεων στις οποίες έχουμε εργαστεί, για εμάς δεν αποτελεί τροχοπέδη, αλλά πρόκληση. Πρόκληση για να δημιουργήσουμε ένα κατάλληλο μαθησιακό περιβάλλον και εκπαιδευτικά προγράμματα, τα οποία θα προσαρμόζονται στο μαθησιακό προφίλ των μαθητών, θα επιτυγχάνουν τους στόχους που θέτουμε και, κυρίως, θα συμβάλλουν, ώστε η μάθηση να αποτελεί μία ευχάριστη διαδικασία. Η καλύτερη επιβράβευση για εμάς τους εκπαιδευτικούς είναι όταν οι μαθητές επιζητούν να μπουν στην τάξη μαζί μας και οι γονείς αναρωτιούνται τι μπορεί να συμβαίνει κατά τη διάρκεια της μαθησιακής διαδικασίας και τα παιδιά να γυρίζουν στο σπίτι ενθουσιασμένα!
Μετά την πολυετή εφαρμογή των εκπαιδευτικών προγραμμάτων μας σε δομές εκπαίδευσης ατόμων με αναπηρίες και γνωρίζοντας πλέον την αποτελεσματικότητά τους, αποφασίσαμε να μοιραστούμε με την εκπαιδευτική κοινότητα, αλλά και τους γονείς τις γνώσεις μας και την αγάπη μας για τον τομέα της Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης.
Το παρόν βιβλίο, είναι το πρώτο, από τη σειρά των βιβλίων που θα ακολουθήσει με θέμα την αυτοεξυπηρέτηση και την εκμάθηση κοινωνικών δεξιοτήτων. Απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς και γονείς και για αυτό τον λόγο παρέχονται οδηγίες και εναλλακτικές προτάσεις εφαρμογής. Τα εκπαιδευτικά προγράμματα που προτείνουμε μπορούν να εφαρμοστούν σε παιδιά προσχολικής και σχολικής ηλικίας, τυπικής και μη τυπικής ανάπτυξης, αλλά και σε ενηλίκους με νοητικές αναπηρίες.
Ευελπιστούμε η προσέγγισή μας να συμβάλλει, ώστε τα παιδιά να εντάξουν στο πρόγραμμά τους τη στοματική υγιεινή με ευχάριστο τρόπο, να υιοθετήσου