Το ανά χείρας βιβλίο αναφέρεται αφενός στο περιεχόμενο και στη μεθοδολογία του οικοδομικού σχεδιασμού (νοούμενου ως η μελέτη της αρχιτεκτονικής και στατικής κατασκευής μιας οικοδομής) και αφετέρου στο αντικείμενο και στην οργάνωση του αρχιτεκτονικού μέρους των οικοδομικών μαθημάτων που διδάσκονται στην τριτοβάθμια και στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Απευθύνεται σε κάθε αναγνώστη που επιθυμεί να εμβαθύνει στη σημασία και στο περιεχόμενο μιας σειράς οικοδομικών εννοιών και, μέσω αυτών, στο αντικείμενο των οικοδομικών δρωμένων. Απευθύνεται, επίσης, στη σπουδάζουσα νεολαία των σχολών Πολιτικών Μηχανικών, πανεπιστημιακής και τεχνολογικής εκπαίδευσης, και αφιερώνεται σ' εκείνη της Ανωτάτης Σχολής Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε.). Τέλος, έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τους πολιτικούς μηχανικούς που ασχολούνται επαγγελματικά ή/και ακαδημαϊκά (διδακτικά) με την επιστήμη και τέχνη της Οικοδομικής. Η ανάγνωσή του μπορεί να θεωρηθεί ως συμπληρωματική των περισσοτέρων από τα σύγχρονα εγχειρίδια "Οικοδομικής". Τόσο στο γραφείο και στο εργοτάξιο, όσο και στον χώρο επιστημονικής έρευνας και διδασκαλίας, οι πολιτικοί μηχανικοί καλούνται καθημερινά να συνεργαστούν με τους συναδέλφους τους αρχιτέκτονες. Για τον λόγο αυτόν, είναι απαραίτητο να μιλούν την ίδια με εκείνους διάλεκτο και να μοιράζονται μαζί τους τον ίδιο επιστημονικό και επαγγελματικό τρόπο σκέψης και δράσης. Στην οικοδομή και, κατ' επέκταση, στη σχετική επιστήμη δεν υπάρχουν στεγανά! Το βιβλίο συγκροτείται από τρία διακεκριμένα, αλλά και αλληλένδετα μέρη. Το πρώτο μέρος πραγματεύεται μια σειρά από γενικές έννοιες, με σκοπό την ενιαία παρουσίαση ως προς την ορολογία και τη θεματολογία των δύο επομένων μερών. Το δεύτερο μέρος αφιερώνεται στην οικοδομική διαδικασία (τη διαδικασία σχεδιασμού και κατασκευής μιας οικοδομής), καταγράφοντας, οργανώνοντας, ερμηνεύοντας και αξιολογώντας τις έννοιες και τα δρώμενά της. Τέλος, το τρίτο μέρος επικεντρώνεται στην εκπαιδευτική διαδικασία και ειδικότερα στον εκπαιδε