Στο ανά χείρας δεύτερο τεύχος της Ιστορικής Μάθησης αναπτύσσονται θεματικές και προσφέρεται υλικό υποδομής, που θα βοηθήσουν προς περαιτέρω σκέψη και αναστοχασμό.Πώς παράγεται η μνήμη, πώς λειτουργεί η εικόνα, πώς ο ελεύθερος χρόνος είναι πολλαπλή παράμετρος της δυναμικής των κοινωνιών, αλλά και πώς η καλλιτεχνική παιδεία αποτελεί μετρήσιμο κριτήριο στην ολική αποτίμηση ατόμων και συλλογικών συμπεριφορών: όλα αυτά είναι κεφάλαια, τα οποία οφείλουμε ως ιστορικοί να εντάσσουμε στην έρευνά μας.