Τα παιδιά δεν διακρίνονται μόνο για την ικανότητά τους να θέτουν θεμελιώδη ερωτήματα σχετικά με την αρχή του κόσμου, το νόημα της ζωής, τα προβλήματα της ανθρώπινης συνύπαρξης και τα ζητήματα γνώσης αναφορικά με τη φύση και τον πολιτισμό, αλλά και για την ικανότητά τους να στοχάζονται και να αναστοχάζονται με εκπληκτικά αποτελέσματα πάνω σε αυτά τα ερωτήματα. Την ιδιαίτερα σημαντική μορφωτική αξία της συμμετοχής των παιδιών σε φιλοσοφικούς στοχασμούς έχουν αναδείξει τα διάφορα παιδαγωγικά προγράμματα Φιλοσοφώντας με παιδιά. Τα κείμενα αυτού του τόμου εξετάζουν κεντρικές πτυχές της θεωρίας και της πράξης του Φιλοσοφώντας με παιδιά. Φωτίζουν το εύρος και το βάθος αυτού του θεματικού πεδίου στις βασικές θεωρητικές και εννοιολογικές του πτυχές, αφενός, και αναδει-κνύουν, αφετέρου, τη μορφωτική του αξία μέσω της αναλυτικής παρουσίασης παραδειγμάτων από τη σχολική πράξη. Η σύνθεση των κειμένων φιλοδοξεί να προωθήσει τη συζήτηση σχετικά με τη σημασία της ενσωμάτωσης του Φιλοσοφώντας με παιδιά στην εκπαίδευση των εκπαιδευτικών στην Ελλάδα. Ευελπιστεί, περαιτέρω, να δώσει ερεθίσματα για την ανάπτυξη της ταυτότητας ενός σχολείου που δεν θέλει μόνο να μεταδίδει γνώσεις αλλά και να λειτουργεί ως τόπος διαλογικών αντιπαραθέσεων και συζητήσεων.