Βασικό θεματικό πεδίο μελέτης στο χώρο της Εκπαίδευσης και της Ψυχολογίας της Εκπαίδευσης αποτελεί το θέμα της μάθησης, τόσο σε αναφορά με τα παιδιά σχολικής και προσχολικής ηλικίας, όσο και με τους ενήλικες. Για τα παιδιά, όμως, η μάθηση έχει συνδεθεί μ' ένα άλλο θέμα -αυτό της αγωγής- το οποίο αποτελεί αντικείμενο μελέτης της παιδαγωγικής επιστήμης. Παρ' όλα αυτά, θεωρητικές παιδαγωγικές προσεγγίσεις της μάθησης αφορούν, σε κάποιο βαθμό και τη διαδικασία μάθησης και γνωστικής ανάπτυξης των ενηλίκων (Freire, Rogers, Dewey κ.λπ.). Η πρακτική διδασκαλίας μετάδοσης της γνώσης αφορά όλες τις ηλικίες εκπαιδευόμενων και διαφοροποιείται στη μεθοδολογία της μεταξύ των άλλων, με βάση τις εκπαιδευτικές ανάγκες, αλλά και τα χαρακτηριστικά του πληθυσμού - στόχου προς τον οποίο απευθύνεται. Προς τούτο, στο παρόν έργο εξετάζεται η Ψυχολογία της Εκπαίδευσης μ' έμφαση στην εκπαίδευση παιδιών και ενηλίκων (αφού και οι ενήλικες υπήρξαν παιδιά και ο τρόπος μάθησης και γνωστική ανάπτυξη αυτών, που έχει συντελεστεί στη παιδική ηλικία, σχετίζεται με την κατοπινή ανάπτυξή τους) μέσ' από προσέγγιση των αρχών της Παιδαγωγικής και Διδακτικής. [...] (Από την εισαγωγή της έκδοσης)