[...Ε?ναι μ?ν ?στε?ον, ?λλ’ ε?ναι κα? λυπηρ?ν ?ξ ?ναντίας ν? βλέπ? τις ε?ς μίαν συναναστροφ?ν διαφόρων ?λλήνων, ο?ον Χίων, Κρητ?ν, ?λβαν?ν, Βυζαντίων, ?νατολικ?ν, ?πτανησίων κα? λοιπ?ν, ?λλον ν? μιγνύ? λέξεις Τουρκικάς, ?λλον ?ταλικάς, ?λλον ?λβανικάς, ?λλον διεφθαρμέ-νας, κα? ε?ς τ?ν α?τ?ν συναναστροφ?ν ?λοι ?λληνες ?ντες, ν? μ? δύνανται ν? ?ννο?σιν ? ε?ς τ?ν ?λλον χωρ?ς τ?ς ?νάγκης μεταφράσεως ? ?ξηγήσεως τ?ν προφερομένων ?φ’ ?να ?καστον λέξε-ων, ?στε ? συναναστροφ? ?κείνη ν? καταντ? Βαβυλωνία. Τ?ν λυπηρ?ν α?τ?ν κατάστασιν ε?ς τ?ν ?ποίαν ?ξετραχηλίσθη ? ?λληνικ? γλ?σσα μ? θελήσας ν? ?κτραγ?δήσω, ?θέμην σκοπ?ν ν? κωμ?δήσω, ?στε δι? τ?ς ?στειότητος μ?λλον ν? καταρτι-σθ?σιν ο? κακ?ς προφέροντες τ?ν ?λληνικ?ν γλ?σσαν, κα? ν? προτραπ?σιν ε?ς τ?ν κατ? τόπους σύστασιν σχολείων πρ?ς ?κπαίδευσιν τ?ς νεολαίας των, παρ? δι? τ?ν ?λέγχων κα? τ?ς πικρ?ς ?πιπλήξεως, α? ?πο?αι βέβαια ?θελον το?ς δυσαρεστήσει. Δ?ν ?ποβλέπω πρ?ς ?μπαιγμ?ν τ?ν παρουσιαζομένων ε?ς τ?ν Σκην?ν προσώπων ?λλ’, ?ς ε?πον, πρ?ς καταρτισμ?ν κα? τ?ν διάδοσιν τ?ς παιδείας προτροπήν...]
Η παρούσα έκδοση είναι εκτυπωμένη σε σύγχρονη μορφή, ευανάγνωστη και με άνετη σελίδα ουτωσώ-στε να μπορεί να χρησιμοποιηθεί από θεατρικές ομάδες